Larm & Telekom

Effektiv försäljning och installationer med full kontroll

Vi ökar försäljningen åt de främsta företagen i Sverige inom telekom och larm genom att bygga smarta säljverktyg och system för fält- och distansförsäljning. Dessutom styr vi upp och förenklar leverans och installation av deras tjänster vilket ger fler nöjda kunder och bättre dokumentation för företagen.

Jobbar du i telekombranschen med försäljning och saknar rätt verktyg för att göra ett bra jobb? Vi tar gärna ett samtal för att höra mer om hur ni jobbar idag och för att dela med oss av våra erfarenheter!

Arbetar du på ett larmbolag som inte fullt ut jobbar digitalt med försäljning och installationer? Kasta pappersavtal och protokoll i papperskorgen och hör av dig - vi kan hjälpa er att ta fram lösningar anpassade för era förutsättningar och som förbättrar både resultat på sista raden och upplevelsen för både säljare och slutkunder.

Logo

Moderna säljverktyg

Vi bygger säljverktyg för försäljning i alla kanaler - och lösningarna görs helt anpassade för er verksamhet. Vi har många års erfarenhet av lösningar för fältsälj/canvasförsäljning, TM-försäljning, webbförsäljning och såklart alla andra sätt ett sälj kan komma in. Vi har moderna och flexibla lösningar som bevisat fungerar och ökar försäljningen.

  • Enkelt att använda för både säljare och slutkunder
  • Allt samlat på ett ställe
  • Säljverktyg anpassade för försäljning via surfplatta eller mobil
  • Stöd för externa säljbolag
  • Smidiga och intuitiva backofficeverktyg och rapporter
  • Möjligheter att följa upp säljaktivitet för att kunna bedriva aktiv säljcoachning
  • Stöd för smidiga digitala avtal med mobilt bank-id
  • Allt baserat på just era behov och med användarna i fokus
  • Vid installation används en fältapplikation optimerad för mobil eller surfplatta
  • Samarbeta med externa entreprenörer eller installationsbolag som tilldelas områden eller adresser för installation
  • Smarta checklistor baserade på mallar - säkerställer att varje installation går rätt till
  • Bilddokumentation - underlättar vi serviceärenden och reklamationer
  • Slutkund godkänner installation och signerar med mobilt bank-id eller signatur
  • Ni följer progress på enskilda eller alla installationer i realtid i tydliga dashboards
  • Verktyg för att mäta kundnöjdhet efter installation

Installationer utan misstag

Våra lösningar för installationer och leveranser ser olika ut beroende på bransch och behov, men det som förenar alla lösningar är att vi hjälper till att digitalisera installationer med smarta checklistor och tydliga flöden vilket ger nöjdare kunder och ett effektivare utfört arbete.

Bild

Vår roll i projektet

  • Konceptutveckling och kartläggning av behov
  • Projektledning och samordning av utvecklingsprojektet
  • UX-design
  • Workshops med användare och ledning
  • Design, utveckling och implementation
  • API-kopplingar till era befintliga system
  • Utveckling av backoffice-verktyg och fältversion
  • Strategi och rådgivning kring digitalisering av processer

Värden för kunden

  • En trygg och stabil digital partner i samarbetet med oss
  • Effektivare arbete för både säljare och installatörer - bidrar till ökad nöjdhet bland anställda
  • System och verktyg anpassade för er som ni äger - utan licenskostnader eller kostsamma beroenden
  • Ökad försäljning
  • Nöjdare kunder

Vill du veta mer eller bara prata av dig?

Ring, messa eller maila oss idag så snackar vi! Vi lyssnar gärna på vad dina och era största utmaningar är idag, och om du vill berättar vi också mer om vad vi har för förslag på lösningar. Maila direkt till projekt@adaptivemedia.se eller ring Johan på 070 - 755 82 95.
Låter det här superintressant, men att det ligger lite utanför din roll att ta kontakt med oss? Skicka vidare en länk till den här sidan och tipsa en kollega eller chef istället!
Team Workwear

Case - Team Workwear

Digitalisering av en retail-kedja

Se case Pil
  • Surbrunnsgatan 59
  • 113 27 STOCKHOLM