vi bygger crm-system åt företag
Vad vi gör

CRM-system

CRM- system (Customer Relations Management System) mer känt som CRM, är verktyg som hjälper företag med att hantera kundrelationer, försäljningshantering, kontakthantering, effektivisera processer och förbättra lönsamheten.

Vem behöver ett CRM-system?

Ett CRM-system har i uppgift att ge alla – från försäljning, kundservice, affärsutveckling, rekrytering, marknadsföring eller någon annan bransch ett bättre sätt att hantera interaktioner och relationer som driver framgång och hjälper verksamheter att växa. Det låter dig lagra kontaktinformation för kunder men även potentiella kunder. Det hjälper dig även med att identifiera försäljningsmöjligheter, registrera serviceproblem och hantera marknadsföringskampanjer, allt på en och samma plats – och gör information om varje kundinteraktion tillgänglig för alla på ditt företag.

Med enkel tillgång till data är det lättare att samarbeta och öka produktiviteten. Alla i ditt företag med rätt behörighet kan sedan se hur kundkontakten sett ut med varje enskild kund, vad de har köpt, när de senast handlade, vad de betalade och mycket mer. CRM hjälper alltså ditt företag att växa och det kan vara extra viktigt för nya företag att lära känna sina kunder för att nå sina mål och bredda sig på marknaden.

Vad gör ett CRM-system?

Ett CRM-system samlar in information, allt från din kunds webbplats, e-post, telefon till sociala medier och mer – över flera källor och kanaler. Det kan också automatiskt hämta in annan information som senaste nyheter om företagets aktivitet. Verktyget organiserar denna information för att ge dig en fullständig överblick om individer och företag oavsett om ni jobbar B2B eller B2C.
crm-system hjälper företag i massa delar

Kundrelations-hantering (CRM)

Ett CRM-system hjälper dig att hitta nya kunder, vinna affärer och hålla dina kunder nöjda genom att organisera kundinformation. Som i sin tur hjälper din verksamhet att växa genom att smidigare bygga starka relationer.

Ur ett marknadsföringsperspektiv innebär detta att du kan ge dina potentiella kunder rätt budskap, vid rätt tidpunkt genom riktade digitala marknadsföringskampanjer och kundresor.
För olika typer av handel kan man snabbt se över i sin butik och få en bättre förståelse av vilka produkter och tjänster dina kunder är mer benägna att köpa. 
Kundtjänst kan smidigare svara på kundernas behov från vilken plats som helst – från hemmet, fältet eller kontoret.

Ett problematiskt begrepp

Begreppet har blivit lite problematiskt i praktiken. Det absolut vanligaste när nya kunder med systembehov kontaktar oss på Adaptive Media så beskrivs behovet just som att "Vi behöver ett CRM!". I själva verket så är det inte just ett CRM som efterfrågas utan kanske ett skräddarsytt affärssystem, ett leveranssystem, ett ordersystem eller kanske till och med ett system för market automation. 
Ingen kritik mot kunderna - vi är efter alla våra år i branschen vana vid begreppsförvirringen och stirrar oss inte blint på vad saker kallas utan fokuserar snarare på vilka behov som finns och vilka problem som ska lösas. Därefter kan vi vara utbildande och informerande om vad som behöver byggas (och huruvida det är ett Customer Relations Management System eller inte). 
crm system in the making

Bygga CRM-system

Vi har hjälpt många av våra kunder med CRM-system för att förenkla arbetsprocesser internt och externt. Det kan handla om att kunna hantera affärsflöden eller kundkontakter och se till att alla involverade är up-to-date när det kommer till kundrelationer. Detta har resulterat i tillväxt och mer framgång på marknaden för våra kunder och lyckade systemprojekt från vår sida. 

När vi bygger systemet tillsammans med våra kunder så arbetar vi användarcentrerat och utgår ifrån användarnas behov utan att tappa fokus på affärsnyttan i systemen. Systemen vi bygger är lättanvända och snabba, och vi bygger alla våra lösningar och applikationer modulärt på ett sätt som gör det enkelt att vrida och vända på lösningarna allt eftersom behoven i verksamheten förändras.

Projekt där vi byggt CRM-system

Bild
IP-Only

Användaranpassade flöden och funktioner

Fiberleverantören IP-Only har spetskompetens inom fiber och vi fick uppdraget att ta fram ett säljstöd för att stötta IP-Only i deras arbete.

Bild
Telenor

Lång samarbetspartner

Telenor och deras olika dotterbolag har under många år varit en av våra viktigaste samarbetspartner, och vi har genomför många lyckade projekt ihop. Vi började samarbeta redan 2012 då Telenor förvärvade Ownit (som vi arbetade tillsammans med redan tidigare).

Bild
Euronics

Komplett digital utvecklingspartner

Vi på Adaptive Media har jobbat med Euronics i över 12 år, och har innan dess ytterligare över 10 års erfarenhet av att jobba med butiker i Euronics-kedjan.

Behöver ni hjälp med ett projekt?

Kontakta oss
  • Surbrunnsgatan 59
  • 113 27 STOCKHOLM