GlobalConnect (IP-Only)

Effektivt webbgränssnitt med användaranpassade flöden och säljsystem

Fiberleverantören GlobalConnect, tidigare IP-Only har spetskompetens inom fiber och vi fick uppdraget att ta fram ett säljstöd likt ett säljsystem för att stötta GlobalConnect i deras arbete. 
Resultatet av vårt arbete är systemet Dora som är en intern tjänst för GlobalConnect som hjälper företaget i sin försäljning och för att nå sina affärsmål. GlobalConnect kan nu öka sina marknadsandelar med hjälp av ett enkelt och effektivt webbgränssnitt med användaranpassade flöden och funktioner. Dessutom finns en separat fält-version anpassad för telefoner och surplattor som optimerar arbetet ute på språng.
Logo

Smart styrning av arbetsflödet

Lösningen är enkel att använda och utgår från användarna och deras behov, vilket också gör det svårare att råka göra fel. Den smarta styrningen av arbetsflöden i Dora gör det dessutom möjligt att undvika slöseri med tid (vilket spar pengar) och att öka försäljningen för företaget.

Med datadriven uppföljning och coachning av säljare så blir försäljningen mer effektiv. Ett exempel på detta kan vara att säljledningen ser att försäljning sker inom vissa tidsintervall vissa veckodagar och då kan coacha säljare till att lägga säljfokus vid dessa tidpunkter. 

GDPR-compliant by design

Lösningen som vi har utvecklat är ett modulärt säljsystem och det vi har byggt hittills är bara början - sälj och leverans är bara två av många möjliga pusselbitar i detta smart konstruerade systempussel och det pågår ett löpande arbete i förbättringar och utökningar.

Från första start så är den här säljsystem-lösningen utvecklad med GDPR i åtanke, och den är GDPR-compliant by design, vilket innebär att hela systemet är optimerat och anpassat efter de krav som GDPR ställer vilket gör compliance tidseffektivt och relativt enkelt. 

Utöver att hjälpa till med försäljning så förenklar Dora hela arbetsprocessen från planering och projektberedning till analys och förbättringar.
Systemet innehåller:
  • Ett komplett leveransflöde
  • Tydliga checklistor
  • Fält-anpassad version för användare som jobbar på fält
  • Uppföljning och rapporter
  • Statistik i realtid
  • Signering med bank-id för slutkunder
säljsystem byggt av adaptive media

Bakomliggande teknik

Förutom utveckling av systemet så hanterar vi även drift och support, och vi driftar själva applikationen på svenska servrar. Rent tekniskt bygger Dora på PHP-ramverket Laravel med en mySQL-databas i botten och vi har automatiserade flöden för alltifrån serverprovisionering/patchning till databackuper och releasehantering.







Vår roll i projektet
  • Projektledning
  • Strategiskt rådgivning
  • Processutformning
  • Drift
  • Användarsupport
  • UX-design och UI-design
  • Konceptutveckling
  • Teknisk utveckling
Värden för kunden
  • En trygg och stabil digital partner i samarbetet med oss
  • Effektivare leveranser och snabbare leveranser
  • Effektivare säljprocess och högre försäljning
  • Mindre fel i arbetet
  • Bättre insikt i försäljningen
  • GDPR optimerat system
  • Verktyg för att coacha säljare
  • Nöjdare kunder
  • 01

    Vad är Dora och hur stöttar det GlobalConnect?

    Dora är ett internt säljsystem utvecklat av oss för GlobalConnect för att stödja deras försäljning och affärsstrategi. Med detta system kan GlobalConnect förbättra sin marknadsposition genom ett användarvänligt gränssnitt och anpassade försäljningsflöden.
  • 02

    Hur anpassar sig systemet för mobila säljare?

    Dora har en specialdesignad fält-version för telefoner och surfplattor, vilket gör det optimalt för säljare som är ute på språng.
  • 03

    Vilka är fördelarna med systemet när det gäller arbetsflöden?

    Detta system bidrar till en effektiv styrning av arbetsflöden, vilket minimerar risken för misstag, sparar tid och pengar samt optimerar försäljningsprocessen.
  • 04

    Hur kan systemet assistera med datadriven försäljningsstrategi?

    Genom datadriven uppföljning och coachning kan säljledningen identifiera de mest optimala tidpunkterna för försäljning och rikta sitt fokus därefter.
  • 05

    Är systemet GDPR-kompatibelt?

    Ja, Dora är GDPR-compliant by design. Detta innebär att systemet från starten har designats för att uppfylla GDPR-krav, vilket gör det tidseffektivt och enkelt att uppfylla regleringarna.
  • 06

    Vilka är några av huvudfunktionerna i Dora-systemet?

    Dora erbjuder ett komplett leveransflöde, tydliga checklistor, realtidsstatistik, signering med bank-id för slutkunder och en fält-anpassad version.
  • 07

    Vilken teknik ligger bakom systemet?

    Dora är byggd på PHP-ramverket Laravel med en mySQL-databas. Automatiserade flöden hanterar allt från serverprovisionering till databackuper.
  • 08

    Vilken roll hade ni i utvecklingen av systemet Dora för GlobalConnect?

    Vi var involverade i projektledning, strategisk rådgivning, drift, användarsupport, UX/UI-design, konceptutveckling och teknisk utveckling.
  • 09

    Vilka konkreta värden erbjuder systemet Dora till sina användare?

    Dora säkerställer effektivare och snabbare leveranser, förbättrad försäljningsprocess, minimerade arbetsfel, bättre insikter i försäljningen och ett GDPR-optimerat system.

Fler kundcase

Bild
Ownit

Telecombolaget med kundservice i världsklass

Telekombolag och operatörer är inte traditionellt kända för bra kundservice, men det finns en operatör i Sverige som står ut och vinner priser för sin kundservice år efter år - Ownit Bredband.

Bild
Team Workwear

Digitalisering av en retail-kedja

För företag som säljer B2B så ligger digitala satsningar högt på agendan, och tillsammans med en B2B-inriktad retailkedja bestående av fackhandlare i samarbete så genomförde vi ett större utvecklingsprojekt.

Bild
Freelway

Mobility as a service

Freelway är en tjänst för att samordna transporter av personer och paket. Effekterna blir ett mer hållbart resande, och färre men effektivare transporter. Vi på Adaptive Media hjälper till med allt från strategi, UX och utveckling till framtagande av grafiskt material över flera plattformar.

Behöver ni också hjälp med ett projekt?
Telenor Villafiber

Case - Telenor Villafiber

Så hjälpte vi Telenor att vinna villafiberkriget

Se case Se case
  • Surbrunnsgatan 59
  • 113 27 Stockholm