Global Connect i Sverige hade stora utmaningar med att följa upp sina leveranser och få effektivitet och kvalitet i fiberutrullningen. För att få bukt på denna problematik jobbade Global Connect och Adaptive Media tillsammans fram en lösning.
Läs mer om Global ConnectTelenor och deras olika dotterbolag har under många år varit en av våra viktigaste samarbetspartner, och vi har genomför många lyckade projekt ihop. Vi började samarbeta redan 2012 då Telenor förvärvade Ownit (som vi arbetade tillsammans med redan tidigare).
Läs mer om TelenorDet är sällan vi på Adaptive Media bygger ren och publik webb, men för oss kom detta att bli ett passion project där vi fick stora möjligheter att utmana oss själva tekniskt kring vad som är möjligt och att visa upp vad en webb kan vara idag.
Läs mer om Ebbot.comFör företag som säljer B2B så ligger digitala satsningar högt på agendan, och tillsammans med en B2B-inriktad retailkedja bestående av fackhandlare i samarbete så genomförde vi ett större utvecklingsprojekt.
Vi har hjälpt Global Connect med systemstöd på plats i Sverige och nu byggt ett skräddarsytt säljsystem nischat mot fiberförsäljning för deras satsningar på den Finska marknaden.
2016-2018 utspelade sig det som har kommit att kallas villafiber-kriget. Alla stora operatörer; Telenor, Telia, Tele2, IP-Only m.fl hade som avsikt att expandera stort med fiberutbyggnad på landsbygd och tätort i Sverige, och det var ett race i varje område om vem som skulle hinna först.
Telekombolag och operatörer är inte traditionellt kända för bra kundservice, men det finns en operatör i Sverige som står ut och vinner priser för sin kundservice år efter år - Ownit Bredband.
Freelway är en tjänst för att samordna transporter av personer och paket. Effekterna blir ett mer hållbart resande, och färre men effektivare transporter. Vi på Adaptive Media hjälper till med allt från strategi, UX och utveckling till framtagande av grafiskt material över flera plattformar.
Vi på Adaptive Media har jobbat med Euronics i över 12 år, och har innan dess ytterligare över 10 års erfarenhet av att jobba med butiker i Euronics-kedjan.
Fiberleverantören GlobalConnect, tidigare IP-Only har spetskompetens inom fiber och vi fick uppdraget att ta fram ett säljstöd för att stötta GlobalConnect i deras arbete.
Tänk ett geografiskt område med många besökare, såsom ett skidfjäll med omnejd. Alla butiker i hela området kan med tjänsten Wayshop genom några enkla klick få varsin digital Wayshop-butik för att sälja sina varor.
Hello Ebbot är en tjänst som erbjuder chatbotar och chattfunktioner för företag, och Ebbot-teamet älskar verkligen att jobba med smarta och innovativa lösningar.
Grillkung är en starkt lysande stjärna på ehandels-himlen, och oerhört omtyckta av både bransch och av kunder. Grillkung.se har vunnit tävlingar såsom årets butik på Prisjakt flera år i följd och är allt som allt en riktig framgångssaga.
Med våra omfattande erfarenheter inom mobilitetsområdet så har vi fått äran att vara del av ett Vinnova-finansierat projekt med målet att öka mobiliteten på landsbygden utan att få ut fler fordon på vägarna.
2019 hörde vi om idén kring att effektivisera inköp av produkter för båtvarv. En tydlig nisch i kombination med att vi verkligen tror på B2B-ehandel gjorde att vi blev verkligt intresserade av projektet.
Vi kom i kontakt med Pitch & Smith under 2015 när en av deras anställda var en nöjd användare av vår tjänst Adaptive Invoice (numera Insight). Han var så pass nöjd med vår publika tjänst att vi tog ett möte för att diskutera ett större utvecklingsprojekt - och på den vägen är det!