Euronics

Komplett digital utvecklingspartner

Euronics Sverige var en kedja bestående av ett hundratal fristående butiker runt om i landet fram till 2024 då man gick samman med Elon. Varje butik var sin egen - men samverkade genom kedjan. Detta upplägg kallas fackhandel, och skiljer sig på flera sätt mot andra kedjeupplägg såsom franchise och centralägda kedjor.
Logo
komplett utvecklingpartner

Interna samarbetstjänster

Vi på Adaptive Media har jobbade med Euronics i över 14 år, där vi agerade som Euronics primära utvecklingspartner, samt leverantör av e-handelslösning för butikerna.

Detta gör att vi med stor säkerhet kan säga att vi kan fackhandel, vi kan hemelektronikbranschen och att våra erfarenheter gör oss till en unik partner inom dessa områden.

Inom Euronics-samarbetet så var vi en komplett digital utvecklingspartner, och utvecklade och driftade både interna samarbetstjänster för kedjan (intranät) men även publik webb, e-handel och andra tekniska tjänster. Från 2022 körde Euronics även vår plattform Adaptive Shop för sin centrala e-handel.

Bollplank inom digitala frågor

När man som vi har haft ett riktigt långt (och bra) samarbete som vi haft med Euronics så uppstår nya tydliga fördelar i att vi kan historiken och förstår utmaningarna för kedjan, och kan därför ge väl underbyggda och bra råd som utvecklingspartner. Vi fungerade som ett bollplank inom digitala frågor, och även om både anställda och ledning inom Euronics börjar och slutar så fanns vi med som en röd tråd och bidrog med kontinuitet i de digitala satsningarna. 

Förutom att vi arbetade nära Euronics som kedja så hade vi även ett mångårigt samarbete med ett stort antal butiker som anlitade oss inom e-handel, och ett flertal butiker drev egen e-handel med lösningar från Ashop.
Vår roll i projektet
  • E-handelsplattform
  • Tekniskt och strategiskt bollplank
  • Grafiska mallar för marknadsföring
  • Teknisk utveckling
Värden för kunden
  • Positiv påverkan på försäljningen
  • Toppmodern sajt
  • Tekniskt stöd
  • Skräddarsydda konkreta verktyg som effektiviserar försäljningen
  • 01

    Vilken typ av samarbete hade ni med Euronics Sverige?

    Vi var Euronics kompletta digitala utvecklingspartner i över 14 år. Vi stöttade dem i allt från interna samarbetstjänster som intranät till deras publik webb, e-handel och andra tekniska tjänster.
  • 02

    Vilka specifika digitala tjänster levererade ni till Euronics?

    För Euronics utvecklade och driftade vi både interna samarbetstjänster och den centrala e-handelsplattformen, Ashop, som de började använda 2022. Vi bistod även med grafiska mallar för marknadsföring och teknisk utveckling.
  • 03

    Hur bidrog er långa erfarenhet av samarbete med Euronics till att förbättra deras digitala satsningar?

    Genom att känna till Euronics historik och utmaningar kunde vi ge väl underbyggda råd som utvecklingspartner. Vi fungerade som ett tekniskt och strategiskt bollplank inom digitala frågor, vilket garanterade kontinuitet i deras digitala satsningar.
  • 04

    Vilka fördelar fick Euronics genom att samarbeta med Adaptive Media?

    Med oss som partner fick Euronics fördelar som positiv påverkan på försäljningen, en toppmodern sajt, tekniskt stöd och skräddarsydda verktyg som effektiviserar försäljningen.
  • 05

    Hur kunde ni assistera enskilda butiker inom Euronics-kedjan?

    Utöver vårt samarbete med Euronics som kedja, har vi också samarbetat med ett stort antal individuella butiker, hjälpt dem med e-handelslösningar och drivit egen e-handel med vår plattform, Ashop.
  • 06

    Vilken roll spelade Adaptive Media i Euronics digitala transformation?

    Som en komplett digital utvecklingspartner spelade vi en central roll i Euronics digitala transformation, från att vara deras tekniska rådgivare till att utveckla skräddarsydda digitala lösningar som mötte deras unika behov.

Fler kundcase!

Bild
Ownit

Telecombolaget med kundservice i världsklass

Telekombolag och operatörer är inte traditionellt kända för bra kundservice, men det finns en operatör i Sverige som står ut och vinner priser för sin kundservice år efter år - Ownit Bredband.

Bild
Grillkung

Omtyckta av både bransch och kunder

Grillkung är en starkt lysande stjärna på ehandels-himlen, och oerhört omtyckta av både bransch och av kunder. Grillkung.se har vunnit tävlingar såsom årets butik på Prisjakt flera år i följd och är allt som allt en riktig framgångssaga.

Bild
Telenor

Lång samarbetspartner

Telenor och deras olika dotterbolag har under många år varit en av våra viktigaste samarbetspartner, och vi har genomför många lyckade projekt ihop. Vi började samarbeta redan 2012 då Telenor förvärvade Ownit (som vi arbetade tillsammans med redan tidigare).

Behöver ni också hjälp med ett projekt?
Vinnova projekt

Case - Vinnova projekt

Mobilitet för landsbygden

Se case Se case
  • Surbrunnsgatan 59
  • 113 27 Stockholm